Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mikro 4/3 vs pełna klatka
#11
i chyba magnesium alloy zastąpił plastik w nowej dziesiątce mk III. Regres.
Odpowiedz
#12
(2018-02-07, 15:53)szafir51 napisał(a): i chyba magnesium alloy zastąpił plastik w nowej dziesiątce mk III. Regres.

To akurat wcale nie musi być regres - współczesne tworzywa sztuczne potrafią być bardziej odporne od stopów metalu. Wszystko zależy od tego, jak zaprojektowany i z jakiej jakości tworzyw jest korpus.
Odpowiedz
#13
tak, masz rację. Ale wydaje mi się, że jednak zrobili to po to, żeby przyoszczędzić. Produkcji też nie przenieśli do Wietamu, żeby poprawić jakość Uśmiech
Odpowiedz
#14
Też mam wrażenie, ze głównym argumentem za przejściem z metalu na tworzywa sztuczne było obniżenie kosztów wytwarzania. Ale to wcale nie oznacza, ze jakość nowego korpusu musi być gorsza. Jaka faktycznie będzie - okaże się po pewnym czasie.
Odpowiedz
#15
Wkurzacie mnie!
Kiedy z kompakta SP550UZ postanowiłem przejść na lustro i kupiłem E520, skończyła się jego produkcja.
Kiedy przestała mi wystarczać E520, kupiłem E-M10. Zaraz potem wypuścili E-M10 Mk II a Wy teraz dyskutujecie o E-M10 Mk III?  Wkurzony
 
Odpowiedz
#16
(2018-02-07, 21:08)helmuth napisał(a): Wkurzacie mnie!
Kiedy z kompakta SP550UZ postanowiłem przejść na lustro i kupiłem E520, skończyła się jego produkcja.
Kiedy przestała mi wystarczać E520, kupiłem E-M10. Zaraz potem wypuścili E-M10 Mk II a Wy teraz dyskutujecie o E-M10 Mk III?  Wkurzony
 


Nie jesteś w tym odosobniony Uśmiech Zostałem na m5 z kitami i wybrnąć nie mogę Uśmiech a tu mkxxx... Dla mnie abstrakcja jak bardzo to pędzi...
Taci, o dici qualcosa che e meglio del silenzio.
---
"Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci," (1 Kor. 7:29)
Odpowiedz
#17
witwicky - Moim zdaniem, E-M5 z kitami to przejaw rozsądku a nie "zacofania". Pod względem matrycy w nowszych konstrukcjach postępu nie widać. Dopiero E-M1 II wydaje się być kolejnym kamieniem milowym, ale jak widać po ostatnich premierach, matryca ta do tańszych aparatów nie trafia.

Więc po jakiego grzyba ścigać się z producentem i dawać się skubać? 

Ja długo rozmyślałem nad zmianą E-M5 na coś lepszego. No i lipa, bo gdy zaczynałem szukać, to wychodziło, że i tak nie uda się kupić takiego aparatu w którym by mi wszystko pasowało. Jeden ma fajne to, drugi co innego. Za to każdy ma jakiś mankament, niedoróbę, tak by w kolejnej wersji było co poprawiać. Więc co? Wywalę teraz mnóstwo kasy (bo sprzęt generalnie podrożał) żeby za rok wywalić kolejny raz? 

Na razie kupiłem więc kolejnego bieda-zooma (promocja była) i zostaję z tym co mam. Co najwyżej muszę p. Jacka dopytać jak to jest z przeglądami / serwisem E-M5 bo mam wrażenie że stabilizacja mi się sypie.
> nie umiem robić zdjęć i potrafię to udowodnić <


Odpowiedz
#18
Janku, Na necie wyczytałem, że matryca M1 v.2 jest dużo gorsza od M1 v.1 - więc czy to jest kamień milowy ?  Kicha
W M1 generalnie są matryce Panasonika, i bardzo daleko im do matryc Sony które siedzą w M5, M10 i Penach od 5 w górę.
Fakt, inne duperele są fajne. Ale czy choć raz w życiu z premedytacją i konieczną potrzebą użyjesz hiress ?
W moich wątkach można offtopować. Nawet trzeba Uśmiech
Borówka jest czarna a jagoda jest czerwona.
Odpowiedz
#19
(2018-02-07, 21:08)helmuth napisał(a): Wkurzacie mnie!
Kiedy z kompakta SP550UZ postanowiłem przejść na lustro i kupiłem E520, skończyła się jego produkcja.
Kiedy przestała mi wystarczać E520, kupiłem E-M10. Zaraz potem wypuścili E-M10 Mk II a Wy teraz dyskutujecie o E-M10 Mk III?  Wkurzony
 

Generalnie to gdybym miał teraz kupować aparat to rozważałbym E-M10 mark II. Ale, że kupiłem 4 lata temu E-M10 w pierwszej wersji to jakoś nie widzę potrzeby zmiany na nowszy model.
Odpowiedz
#20
(2018-02-08, 11:23)Bodzip napisał(a): Janku, Na necie wyczytałem, że matryca M1 v.2 jest dużo gorsza od M1 v.1 - więc czy to jest kamień milowy ?  Kicha

Testy na DxOMark i na Optyczne wykazują wyraźną przewagę matrycy E-M1 II na starszymi konstrukcjami. Również zdjęcia z tego aparatu robią dobre wrażenie. Gdy zobaczyłem pierwsze fotki z nowego flagowca to myślałem że są z Fuji.

Sądzę więc, że jednak jest progres.

(2018-02-08, 11:23)Bodzip napisał(a): ... Ale czy choć raz w życiu z premedytacją i konieczną potrzebą użyjesz hiress ?

PS. Ależ tak, marzy mi się, zrobić zdjęcie wnętrza katedry w Gelati w tym trybie. Dla przypomnienia - jest to unikatowe połączenie fresków i mozaiki.
> nie umiem robić zdjęć i potrafię to udowodnić <


Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości